Tips Awet Muda Secara Semulajadi

Perkataan yang sinonim dengan wanita adalah ‘Cantik’. Setiap wanita ingin berwajah cantik,flawless,gebu..tak dinafikan.

muka cantik

Namun dalam kesibukan masa bekerja mahupun tugas-tugas harian kadang kala tiada masa untuk memanjakan diri.Tau-tau je kulit muka kusam,berkedut,’eye bag’,’dark circle’. Kadang umur baru 30-an tapi dah nampak macam umur 40-an.

Kecantikan bermula dari kesihatan dalaman,inside out.Kesihatan yang baik dapat mengelakkan daripada masalah kulit seperti jerawat,jeragat dan kulit berminyak.

Tips Awet Muda secara Semulajadi

Bagi mengekalkan awet muda,beberapa perkara perlu kita ambil berat,iaitu:

1. Amalkan pemakanan seimbang

Kebanyakan makanan kita hari ni hanya memberi kenyang  tetapi tidak mempunyai nutrisi.Badan memerlukan nutrisi secukupnya untuk berfungsi secara normal.Jika ia berterusan,tidak mampu bekerja membaikpulih sepertimana ketika muda,proses penuaan akan berlaku awal.

2. Minum air

Air kosong sangat penting untuk badan kita bagi melakukan proses dalam badan.Minum sekurang-kurangnya 2liter air kosong sehari. Kekurangan air boleh menyebabkan kekeringan kulit.

3. Keseimbangan hormon

Keseimbangan hormon dalam membantu melancarkan segala proses serta menjadikan kita awet muda.Terdapat pelbagai jenis hormon yang mengawal segala yang berlaku dalam badan kita.Antaranya hormon lapar(Ghrelin),hormon kenyang (Leptin),hormon gembira (Serotonin),hormon untuk mudah tidur (Melatonin), hormon lelaki (Testosterone),hormon wanita (Progesterone & Estrogen) dan bermacam lagi.

4. Gaya hidup

Selain mengamalkan pemakanan sihat,air kosong secukupnya,tidur yang cukup juga membantu dalam mengekalkan awet muda.Badan manusia perlukan tidur yang cukup supaya proses baikpulih,penggantian sel-sel dan juga pertumbuhan berlaku dengan lancar.Andai tidak cukup tidur,sistem badan akan jadi tak teratur dan menyebabkan kita mudah jatuh sakit,timbul jerawat,berat badan bertambah,’eye bag’ dan sebagainya.

Pengambilan vitamin juga boleh mengekalkan kulit secara semulajadi.Ini kerana vitamin akan menjaga kesihatan dari dalam dengan membekalkan nutrisi-nutrisi lengkap.

Supplemen Shaklee menjadi antara pilihan wanita masa kini.Antaranya Collagen Powder Shaklee yang mengandungi 7 bahan tambahan termasuk vitamin B dan C yang menyokong kecantikan dalaman dan luaran anda.Ia membantu menghasilkan kolagen yang diperlukan bagi memelihara kesihatan kulit,tendon,ligamen dan salur darah.

Selain Collagen Powder,Vivix merupakan satu-satunya supplemen yang mampu menembusi DNA manusia.Ia membantu memberi perlindungan antioksida pada tubuh,membantu mengawal genetik dan melambatkan penuaan.

ESP (Energizing Soy Protein) yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.Ia mempunyai kualiti protin yang tinggi bagi membina otot,rambut,kuku dan kulit.Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda.

set cantik

Gabungan ketiga-tiga supplemen Shaklee ini mampu membantu kita kekal awet muda secara semulajadi.

Jika anda berminat mencuba mahupun menghadiahkan kepada insan tersayang,boleh hubungi Didie di 012-6227811.

 

 

 

 

Share

Cara turunkan tekanan darah tinggi

Bismillah & assalamualaikum..

Harini saya nak citer pasal darah tinggi.Masalah darah tinggi ni agak common di Malaysia .Tapi zaman sekarang ni,seawal umur 30an pun dah ada darah tinggi.

Apakah darah tinggi?

Darah tinggi merupakan satu keadaan yang merbahaya sehingga boleh membawa kepada pelbagai komplikasi seperti :-

~Serangan stroke/Angin Ahmar atau stroke ringan dan sementara (Transient Ischaemic Attack)

~Penyakit jantung – Congestive heart failure,Coronary Heart Disease

~Komplikasi pada buah pinggang -kegagalan fungsi buah pinggang

~Komplikasi pada mata – pendarahan & kerosakan pada kawasan yang sensitif dalam mata,dikenali sebagai Hypertensive Retinopathy

Biasanya kalau pergi check up, doktor akan amik tekanan darah dengan bacaan contohnya; 120/80. Kedua-dua nombor ni memberitahu jumlah tekanan yang mengenai dinding arteri semasa jantung mengecut dan juga semasa ia berehat.

blood-pressure-chart-1

 

Cara  turunkan tekanan darah tinggi

1. Jangan makan garam

-Orang dulu-dulu kata tak elok makan banyak garam,Garam ni bahaya kalau kita makan banyak.So kurangkan pengambilan garam.

2. Kawal kolestrol

– Kawal kolestrol dalam badan.Tekanan boleh jadi tinggi jika salur darah tu sempit

3. Luangkan masa bersantai

– Bila dah sibuk dengan kerja,boleh jadi stress.Stress juga boleh menyebabkan darah tinggi.Bersantai,baca al-Quran mampu membantu untuk kita relaks.

4. Bersenam

– Kita perlu bersenam untuk badan kekal sihat dan cerdas.Ia juga baik untuk jantung.

5. Makan supplemen

-Tak salah mencuba pengambilan supplemen untuk menyokong taraf kesihatan sedia ada.

Bagaimana supplemen Shaklee membantu menurunkan tekanan darah tinggi?

Omega Guard – melancarkan perjalanan darah ,menghalang pembekuan darah (blood-clotting),mengelakkan strok,elak keradangan,tingkatkan fungsi jantung.

CoQHealth Plus – mengurangkan tekanan darah tinggi,beri tenaga untuk fungsi jantung.

Garlic – merendahkan tekanan darah,antibiotik semulajadi,tingkatkan sistem imun badan.

Vivix – dengan meningkatkan enzim yang dipanggil oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitrik oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan mengawal tekanan darah.

set darah tinggi

 

Untuk program penurunan darah tinggi,tak semestinya ambil semua.Bergantung pada budget anda,sama ada vitamin berasingan ataupun set.Namun disyorkan untuk ambil set terus.

Testimoni Darah Tinggi

testimoni darah tinggi

 

Jika anda mempunyai masalah ini dan ingin ikhtiar dengan supplemen Shaklee serta konsultasi percuma,boleh hubungi Didie @ 012-6227811 atau Facebook ‘MyvitaminSTORE’.SID : 890071

*These products are not intended diagnose,treat,cure or prevent any disease.

Share

Pengedar Shaklee Gombak

shakid_standard_rgb

Mula-mula saya kenal Shaklee pada tahun 2011.Ketika itu saya ada masalah penyusuan anak sulung yang pada masa itu baru berumur 5 bulan.

Dipendekkan cerita,saya jumpa seorang ibu yang berjaya menyusu anaknya yang kelihatan sihat dan ceria je.So,saya pun bertanya la pada si ibu “ada amik apa-apa ke untuk penyusuan?”  dan dia pun jawab dia amik Shaklee.Apa lagi balik rumah terus search Shaklee sebab sebelum macam2 produk saya cuba untuk tambah susu badan tapi tak berhasil.

Akhirnya,setelah cuba Set Penyusuan Shaklee alhamdulillah puas hati dengan ‘effect’ yang memberansangkan.Lepas lahir anak ke-2,iaitu setahun kemudian baru saya mendaftar sebagai ahli sebab dah ‘jatuh cinta’ dengan vitamin-vitamin Shaklee.

Dari itu bermula la perjalanan saya sebagai seorang pengedar sah Shaklee Gombak.

Jika anda mencari produk Shaklee untuk masalah kesihatan,kulit dan lain-lain atau ingin menjadi ahli,boleh hubungi saya Didie 012-6227811.

 

Share