Bisnes Shaklee ‘Built To Last’

Build To Last tema BLC baru-baru ni memang kena dengan Shaklee yang dah lebih 60 tahun tetap gah walaupun dikecam,dikutuk,difitnah tapi masih ramai yang percaya dengan Shaklee.
FB_IMG_1495956062475
Tengok multivitamin dia je pun dah 101 tahun.Bak kata Dr Bruce Daggy dalam Landmark Study roadshow haritu,beliau nak sihat supaya dapat tengok anak cucu membesar dan habis masa bersama isteri beliau.
Nampak tak Shaklee dibina bukan untuk sementara,malah sampai bila-bila pun.Sebab tu semua produknya menjalani kajian dan ujian bagi membuktikan keberkesanannya dalam tempoh jangka masa panjang.
Dapat pulak join group iReach yang sangat supportive dan informative.Tak perlu risau nak beralih ke bisnes lain,Shaklee pun dah banyak menyediakan peluang,tinggal nak ambil atau tak je.
Anda ingin mendapat peluang yang sama?Join team Glorious kami sekarang!
Hubungi
DIDIE
012.6227811
Share

Siapa Yang Sesuai Mengambil ESP Shaklee

Siapa yang perlu ambil ESP Shaklee?

1.Ibu mengandung
Makanan nutrisi yang terbaik,membantu kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik.
2.Ibu menyusu
Menggalakkan penghasilan susu ibu.
3.Penghidap kencing manis.
4.Mereka yang mengalami masalah kesuburan.
5.Mereka yang inginkan kulit cantik berseri.
6.Mereka yang ingin turunkan berat badan.
7.Sesuai untuk kanak2 sehinggalah warga emas – sebagai penambah tenaga dan meningkatkan tahap kesihatan.
ESP dihasilkan daripada soya non-GMO,mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan.
Sel badan kita terbentuk dari protein.Oleh itu protein yang berkualiti diperlukan bagi pertumbuhan sel baru.Ini kerana sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin ,secara tidak langsung badan kita sentiasa sihat,cergas dan bertenaga.
FB_IMG_1496195883914
Jagalah tubuh kita agar kekal sihat dan cergas bertenaga supaya lebih banyak perkara yang boleh diselesaikan.
Kesihatan itu amat berharga.
SID 890071
Didie
012.6227811
Share

Kenapa Doktor Tahu Bagi Panadol Sahaja

💊 Kenapa Doktor Reti Bagi Panadol Je? 💊

Ada seorang rakan complaint.

“Doktor ni taktau nak bagi ubat lain ke? Sikit2 panadol, sikit2 panadol. Demam panadol, sakit kepala panadol, sakit urat panadol, sakit gigi panadol. Kalau macam ni tak payah jumpa doktor lah. Aku beli je panadol sendiri”

Kita hidup di zaman personalization.

Biru boys.
Pink girls.

Sabun untuk lelaki.
Sabun untuk wanita.
Sabun untuk baby girl.
Sabun untuk baby boy.

Panadol soluble.
Panadol extend.
Panadol actifast.
Panadol menstrual.
Panadol extra.

Vitamin lelaki.
Vitamin wanita.
Vitamin remaja.

Kita terdidik untuk mendapatkan perkara2 yg khusus utk kita. Justeru kita rasa semua benda tak sepatutnya fit-for-all.

Misalnya paracetamol (panadol) telah diuji secara klinikal (ujian ke atas manusia), dan terbukti ia menurunkan suhu badan (bila demam) & mengurangkan kesakitan. So bila kita demam atau sakit apa2 & doktor beri panadol semedang, itu bukan sebab doktor tu malas atau tak pandai… tapi itulah treatment paling sesuai dgn keadaan kita.

Begitu juga dgn perkara-perkara lain.

Terkecuali lah perkara2 yg mmg hanya khusus mengikut syariat, undang2 & adat. Contohnya pakai tudung, hat lelaki tak usah la nak pakai tudung pulak.

Sebelum kita complaint atau berang, ada baiknya cuba fahami dulu.

Some things are neccessary, some are accesories.
Credit to Master Lyna Noh
IMG_20170601_010430
Share

Penyakit Auto Immune / SLE Beransur Pulih

Pernah baca atau dengar tentang penyakit SLE?SLE ni bukan macam demam biasa juga selsema.SLE  bukan jenis penyakit yang boleh kita elak-elak contohnya kalau tak nak sakit perut,jaga pemakanan yg bersih dan sebagainya.

SLE ni adalah penyakit ‘memakan diri’ kerana sistem imun yang sepatutnya melindungi kita, jadi tak betul dan menyerang kita balik. Umpama bala tentera, askar yang sepatutnya menjaga keamaan negara, tapi tentera ni pulak yang serang negara sendiri.

Mereka yang diuji sakit sebegini sangat positif,tak pernah merungut sebaliknya berusaha mencari penawar bagi mengatasi penyakit yang mereka alami.

Setelah mengamalkan supplemen Shaklee,Alhamdulillah ada diantara mereka telah menunjukkan kesan positif ke atas penyakit SLE mereka.

Kita hanya mampu berusaha,segala kesembuhan hanya dengan keizinan Allah.

FB_IMG_1496237932335

contact blog

Share

Kenapa Shaklee Tak Ada Ladang Sendiri?

Yup, Shaklee cuma memiliki ladang alfalfa di California.

Kenapa Shaklee tak tanam sendiri tumbuh-tumbuhan yg jadi bahan mentah utk vitamin2nya? Kenapa nak ambil dari ladang lain? Apsal cikai bebeno? Ke beli kat pasar tani je? Siapa jaga kualiti perladangan? Main beli je ke?

Ada banyak sebabnya kenapa Shaklee TERPAKSA untuk tidak buka ladang sendiri di USA utk semua bahan2 mentahnya.

Saya nak highlight satu point je:

Mengikut konsep ayurveda (Shaklee tak pakai pun ni, saja nak relate) ===> Tumbuhan2 akan tumbuh dgn baik & memiliki kualiti yg terbaik apabila ia ditanam di lokasi asal mereka.

That’s why Shaklee memilih bahan mentah terbaik dari ladang2 di seluruh dunia yg mampu menyediakan bahan mentah mengikut piawaian yg Shaklee tetapkan:-

✅ Ditanam secara organik.
✅ Tak ada kesan pesitisid, herbisid & macam2 -sid dari ladang2 bersebelahan. Kalau ladang sebelah pakai pestisid pun Shaklee reject.
✅ Pass 350 ujian kualiti yg dijalankan dgn flying colors. Pass 349 pun takmo.

Haaa ingat senang ke. Ingat pegi pasar tani pilih2 gitu je ke.

Banyak produk Shaklee yg discontinued bila bahan2 mentah tak meet requirement. Bukan sekadar beli sesuka hati je tauuu.

Credit to Master Lyna

Share

Jana pendapatan sehingga RM50,000 sebulan

Untuk orang bekerja makan gaji, setiap hujung bulan dah konfem2 dapat gaji. Kerja ke tak kerja, mesti dapat juga. Contoh gaji kita RM5,000.

Bayar rumah, kereta, nursery anak, bil-bil telefon, bil elektrik dan benda-benda wajib lain paling2 dah dekat RM3,000 kan?

Yang tinggal dalam RM2,000.

Barang-barang basah, duit minyak kereta, pampers anak, susu. Agak-agak berapa dah tinggal?

Dalam RM1,000 la kan..

Belanja harian?
Nak bagi mak ayah?

50 hengget sehari?

Sekali p pasar pun dah berapa. Paling minimum pun RM100. Ye tak?

Mana lagi nak simpan? Tabung masa depan, tabung haji.
Sebab tu kalau anda rasa selesa hidup sekarang, adakah betul-betul selesa sebenarnya? Tu baru yang belanja setiap bulan, belum lagi yang tiba-tiba nak guna duit banyak. Ada emergency atau nak sambung belajar.

Semua orang ada impian, tapi kadang2 impian tu dibunuh sebab rasa tak mampu nak capai.

Kalau mampu dapat RM50,000 sebulan, kenapa nak berhenti sampai RM5,000 sahaja?

Keluar dari zon selesa anda, dan saya in sha Allah cuba sedaya upaya untuk bimbing anda jika betul-betul anda nak keluar daripada zon selesa dan mencapai impian anda.
Untuk tahu lebih lanjut,hubungi Didie @ 012-6227811.
Share

Kelebihan berpuasa dengan Set Mighty 3 Gems

Cadangan supplemen persediaan berpuasa untuk ibu menyusu anak,ibu mengandung,individu yang bekerja berat dan sebagainya.

Set ni terbahagi kepada 3 produk asas iaitu #mealshakes #energizingsoyprotein (ESP) & #performancedrink (PD). Kelebihan Set Mighty 3 Gems;

IMG_20170525_150129-01

Meal Shakes – sumber multivitamin terbaik.Ia dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien yang mencukupi.

ESP – sumber protein tinggi yang memberi rasa kenyang yang lebih tahan lama.

PD – seperti minuman isotonik tanpa gas.Ia berfungsi dalam mengelakkan dehidrasi kulit kerana ia mengurangkan kehilangan bendalir dan menyokong tahap hidrasi lebih baik berbanding air.

Set ni juga sesuai untuk warga tua dan kanak-kanak (terutama yang baru belajar berpuasa).

esell-shaklee-logo

 

contact blog

 

Share

Pendapatan sampingan sehingga 4 angka sebulan

Untuk orang bekerja makan gaji, setiap hujung bulan dah konfem2 dapat gaji. Kerja ke tak kerja, mesti dapat juga. Contoh gaji kita RM5,000.
.
Bayar rumah, kereta, nursery anak, bil-bil telefon, bil elektrik dan benda-benda wajib lain paling2 dah dekat RM3,000 kan?
.
Yang tinggal dalam RM2,000.
.
Barang-barang basah, duit minyak kereta, pampers anak, susu. Agak-agak berapa dah tinggal?
.
Dalam RM1,000 la kan..
.
Belanja harian?
Nak bagi mak ayah?
.
50 hengget sehari?
.
Sekali p pasar pun dah berapa. Paling minimum pun RM100. Ye tak?
.
Mana lagi nak simpan? Tabung masa depan, tabung haji.
.
Sebab tu kalau anda rasa selesa hidup sekarang, adakah betul-betul selesa sebenarnya? Tu baru yang belanja setiap bulan, belum lagi yang tiba-tiba nak guna duit banyak. Ada emergency atau nak sambung belajar.
.
Semua orang ada impian, tapi kadang2 impian tu dibunuh sebab rasa tak mampu nak capai.
.
Kalau mampu dapat RM50,000 sebulan, kenapa nak berhenti sampai RM5,000 sahaja?
.
Keluar dari zon selesa anda, dan saya in sha Allah cuba sedaya upaya untuk bimbing anda jika betul-betul anda nak keluar daripada zon selesa dan mencapai impian anda.
.
Hubungi Didie di 012-6227811 segera.
Share

Apa itu Healing Crisis Selepas Ambil Shaklee?

Demam sebenarnya tindakbalas badan kita intuk beritahu yang ada jangkitan kuman dalam badan kita.
Sebenarnya kita perlu lawan kuman yang menjangkiti badan kita, bukan hanya lawan demam saja.
Namun,badan memerlukan kekuatan sistem imun untuk lawan kuman.Tapi, kuman pun bijak, dia bolrh bertukar dan tipu sistem imun kita.Bila mcam tu,sistem kita ingat dia tu sama je dengan yang baik.Oleh sebab tu la kita kena kuatkan benteng pertahanan sejak awal.
Apabila badan kita tak sihat,itu adalah simptom-simptom yang memberitahu bahawa ada sesuatu yang tak kena dengan sistem badan kita.Demam,sakit badan,masalah kulit,sakit kepala dan sebagainya,itu petanda sesuatu terjadi dalam badan kita.
Simptom kesakitan yang ditunjukkan oleh badan kita sebenarnya bukan penyebab sakit.Tetapi itu adalah respon badan kita bila berlaku jangkitan kuman dalam badan.Contohnya demam,badan jadi panas.Suhu badan akan meningkat bagi menyediakan keadaan yang tidak kondusif kepada kuman- kuman itu.
Menurut seorang pakar perubatan naturopatik,Dr Hendry Lindlahr,simptom penyakit merupakan satu cara badan kita melakukan kerja-kerja pembersihan.Menurutnya,oleh itu kita hanya boleh sembuhkan punca penyakit bukan simptom penyakit.
Jika kita cuba mengubati simptom,sebenarnya ia akan mendatangkan lebih banyak masalah kepada badan kerana punca penyakit sebenar tidak diubati.
Sebab tu kita perlu berjumpa doktor bila sakit bagi mengesahkan punca penyakit sebenar yang dihidapi, bukan dari simptomnya saja.
Oleh itu,sama keadaannya apabila kita mengambil supplemen seperti produk Shaklee,kita mungkin akan hadapi pelbagai simptom penyakit yang kita anggap ‘sakit’.Sebenarnya badan kita menunjukkan tanda-tanda ‘sakit’ bila kita ambil supplemen.
Kenapa perkara seperti iti berlaku?
Apabila sel badan kita diberikan nutrien yang cukup,ia akan mula membuang toksin yang ada dalam badan kita.Toksin ini pula akan mengalir dalam salur darah kemudian dikeluarkan melalui organ-organ nyahtoksin kita.Ketika toksin berada dalam badan,kita akan rasa pening,sakit badan,cepat letih.
Apabila toksin mula keluar melalui najis,najis mungkin berubah warna dan berbau.Jika ia keluar melalui kulit,kita mungkin mengalami gatal-gatal,jerawat,ruam dan sebagainya.
Ni semua tanda badan kita sedang melakukan sesi pembersihan.Umpama kita cuci rumah,segala habuk yang mungkin tersimpan lama,akan dikeluarkan.
Jadi,tak perlu panik atau takut jika mengalami krisis pemulihan,itu adalah petanda baik.Apabila badan kita ‘dibersihkan’,kita akan rasa lebih sihat dan badan ringan.
Share

Detox Parasit Untuk Badan Lebih Cergas

Serangan Parasit pada tubuh manusia adalah sejenis penyakit yang tersembunyi. Mungkin ramai yang tak sedar mereka mengalami masalah parasit kerana simptom-simptom jangkitan parasit ni menyamai simptom penyakit lain.
APAKAH PARASIT?
Parasit adalah organisma yg masuk ke dalam tubuh kita, hidup dengan memakan nutrient kita, dan meninggalkan toksin pula kepada kita. Nama pun parasit,kerjanya menumpang je dan meninggalkan kesan yang tak baik pulak tu.
Antara jenis-jenis parasit yang biasa menyerang manusia adalah cacing tambang (paru2 dan usus), anisakis (cacing dalam ikan & biasa berpindah ke usus manusia bila makan ikan mentah), cacing gelang (menyerang usus, paru2, otak & hati), Acanthamoeba (bila tak bersihkan contact lense), dan banyak lagi.
Oleh itu,menjaga kebersihan terutama persekitaran dan makanan amat penting untuk mengelakkan jangkitan parasit.
Antara Simptom-simptom Jangkitan Parasit;
– kelesuan
– stress
– tekanan perasaan
– sering dalam keadaan kabur
–  mengalami kembung
– berat badan menurun
– alergi
– sensitif terhadap makanan/persekitaran
– sering sakit
– kegatalan pada bahagian sulit
– sakit otot & sendi
– sembelit atau cirit-birit
– ketidakstabilan haid
– ekzema
– teringin benda manis
– sukar tidur dan sukar bangun
– eye floaters
Jika jangkitan parasit tidak dirawat dari awal,ia boleh membahayakan kita dan boleh menyebabkan kanser.
BAGAIMANA MENYAHKAN PARASIT
1. Kurangkan pengambilan gula kerana parasit hidup gembira bila ada bekalan gula.

2. Makan makanan yang mengandungi ‘anti-parasit’ seperti nanas, betik, kranberi, buah tin dan biji labu.3. Mengambil makanan yang tinggi kandungan Vitamin A, B Compleks, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin K, Kalsium, Protein dan Zat Besi.

4. Mengambil makanan yang tinggi serat.

5. Mengamalkan bawang putih kerana ia mengandungi sulfur semulajadi yang boleh menghalau parasit.

7. Minum air bertapis secukupnya.

8. Mengamalkan kismis terutama untuk anak-anak.

9. Elakkan memakan tumbuhan yang tumbuh di dalam parit.

10. Basuh dan masak makanan dengan sempurna sebelum memakannya.

11. Cuci pakaian dalam, cadar dan selimut secara kerap dengan air hangat.

12. Pastikan seisi rumah mencuci tangan dengan bersih terutama selepas menggunakan tandas dan sebelum mengendalikan makanan.
13. Cuci rumah dengan kerap, terutama bilik tidur. Basic H kan ada.
Selain tu dengan mengamalkan Set Detox Shaklee bagi menyingkirkan parasit.
 PicsArt_05-15-06.21.08
• Herb Lax
• Nutriferon
• Garlic Complex
esell-shaklee-logo
Jom buang parasit yang dah bertapa dalam badan kita.Jangan tak tahu sebenarnya banyak masalah kehidupan yang timbul disebabkan oleh parasit.
Share